Dienvidu tilts ir vērienīgākais un lielākais būvniecības projekts Baltijas valstīs pēdējo 25 gadu laikā, kurš darba apjomu ziņā pārspēj visus līdz šim Rīgā tapušos tiltus.
Tilta uzdevums ir nodrošināt satiksmi starp Pārdaugavas dienvidrietumu daļu un Rīgas labā krasta rajoniem, nešķērsojot pilsētas centru un tādējādi mazinot satiksmes sastrēgumus. Tranzīta satiksmei tas ļauj apiet pilsētas centru virzienā uz Jelgavu, Bausku, Ogri, Siguldu, Saulkrastiem, Vecmīlgrāvi un Carnikavu. Jaunais tilts samazina transporta plūsmu Krasta ielā un 11. novembra krastmalā, kā arī pār Salu tiltu.
Dienvidu tilta pirmās kārtas tehnisko projektu un būvniecību veica AS "Transport Systems'', kuru veido sešas Latvijas būvkompānijas – AS ''BMGS'', AS ''Latvijas Tilti'', SIA ''Rīgas Tilti'', SIA ''Skonto Būve'', SIA ''Tilts'' un SIA ''Viadukts''. Visas būvfirmas ir savu nozaru autoritātes ar ilgstošu pieredzi darbā gan Latvijā, gan citās Eiropas valstīs.